Kopřivnice

09.01.2012 13:02

Pokiaľ ste podobne ako ja automobiloví nadšenci a chcete navštíviť nejaké automobilové múzeum svetovej kvality, nemusíte vôbec cestovať veľmi ďaleko a brať si niekoľkodňovú dovolenku. Stačí sa vybrať do neďalekej Kopřivnice, kde má svoje múzeum česká automobilka Tatra. Keď som toto múzeum navštívil prvý krát, bolo to presne mesiac po mojej návšteve niekoľkých slávnych automobilových múzeí v Londýne. Takže úprimne, veľa som nečakal. To, ako som sa veľmi mýlil som zistil už po vojdení do vstupnej haly. Nová budova v ktorom sa múzeum nachádza od roku 1997, je veľmi pekná a príjemná. Exponáty sú rozložené po veľkej ploche, takže pekne vyniknú. Na stenách visia obrazy, rôzne odznaky, nákresy, po múzeu sú osadené informačné obrazovky, kde si môžete pozrieť dokumenty o histórii automobilky v troch jazykoch. Takže ak aj máte návštevu so zahraničia, kľudne ich tam môžete zobrať. Väčšiu časť múzea tvoria osobné automobily, no ani medzi náklaďákmi to nie je nuda. Nájdete tu víťazné vozidlo Karla Lopraisa z desiateho ročníku Rally Paríž Dakar, vozidlá Tatra 805 slávnej cestovateľskej dvojice Zigmund a Hanzelka, alebo Tatru 815GTC ktorá precestovala svet. Časť expozície je venovaná vojenským automobilom. Von návštevníkov víta aerodinamický vlak Slovenská Strela, ktorý premával na trati Praha - Bratislava. Múzeum je otvorené celoročne, v pondelok tam však necestujte, je zatvorené. Pokiaľ sa tam chcete vybrať, najlepšie je ísť tam cez školský rok. Vtedy okrem stálych exponátov, môžete vidieť aj nejakú práve prebiehajúcu výstavu. Určite bude zaujímavá, výstavy múzeum obmieňa, takže aj keď prídete viackrát, uvidíte vždy niečo nové. Viac informácií môžete získať na oficiálnej stránke múzea, https://www.tatramuseum.cz/start-page.php .

 

admin kabaka© 2011 Všetky práva vyhradené.

Vytvorte si web stránku zdarma!Webnode